Norrskog - stolt sponsor till skidåkare och skidskyttar

Norrskog - stolt sponsor till skidåkare och skidskyttar

Norrskog sponsrar en rad olika aktiviteter och föreningar lokalt. Ambitionen är att hitta samarbeten som ger nytta både för vår egen förening och den sponsrade föreningen. Några av våra större samarbetspartners är Sollefteå skidklubb och Svenska skidskytteförbundet, två framgångsrika organisationer som engagerar många ungdomar!

 Norrskogssvängen inleder skidsäsongen

Sedan många år är Norrskog huvudsponsor till Sollefteå skidklubb, en förening som engagerar över hundra barn i träning och tävling. Föreningen har höga mål och har rönt stora framgångar. Tävlingssäsongen 2016/17 inleddes på ett strålande vis när Ebba Andersson slog Sverigeeliten i första Bruksvallsloppet!

- Vi siktar på att ta SM -guld varje säsong och arrangera minst en ”stortävling” varje år. Dessutom vill vi vara en av Sveriges ledande skidföreningar på alla plan med våra ledord i fokus; glädje, stolthet och gemenskap, säger ordförande Mia Karlsson.

Säsongen i Sollefteå 2016/17 inleds med tävlingen Norrskogssvängen, en tävling i klassisk stil där till och med barn under åtta får delta, fast då utan tidtagning.

Skogskvällar med guldkant

Samarbetet med skidskytteförbundet fokuserar på familjeaktiviteter, där Norrskog genom skidskytteförbundets luftgevärsprojekt kan erbjuda unga och gamla att testa luftgevärsskytte i anslutning till en skogsdag eller skogskväll.

– På kort sikt innebär det en tydlig guldkant för Norrskogs medlemmar och vi hoppas att många ska vilja delta, säger kommunikationschef Annika Lidgren. På lång sikt vill vi förstås öka intresset för skog och skogsbruk!

Liksom inom skogsbranschen är skidskyttar ofta friluftsintresserade människor som gärna rör sig i skog och mark. Sporten har dessutom en tydlig koppling till jaktintresse. Detta är lite av bakgrunden till Norrskogs och Skidskytteförbundets samarbete.

– Det här är ett riktigt bra exempel på när två föreningar med samma värdegrund kan ha stor nytta av ett samarbete, menar Håkan Blidberg, marknadsansvarig på Skidskytteförbundet.